Fantoma

A observat silueta aşezată pe bancă când era încă departe. Ceva i-a atras atenţia şi când s-a apropiat mai mult nu a rezistat impulsului de a afla mai multe. Era un bărbat de vârsta a doua dupa aspect, parcă era de alt secol deşi prin îmbrăcăminte nu se deosebea prea mult de ceilalţi. A cerut voie să ocupe un loc pe bancă şi după o încuviinţare din cap a necunoscutului se aşeză oarecum stingher pe colţul băncii. Se frământa şi nu ştia cum să înceapă discuţia, acum când era doar la un metru de necunoscut era intrigat şi mai mult de persoana lui. Încă îşi căuta cuvintele prin care să înceapă discuţia când liniştea a fost spartă de glasul necunoscutului
-frumoasă vreme pentru plimbare
– da, e foarte frumos afară
-e atâta linişte şi frumuseţe aici în parc, nu credeţi?
-sigur
După acest început clasic de discuţie era şi mai încurcat. Vroia să afle cine este acel om, simţea ceva deosebit la el şi nu-şi găsea cuvintele pentru a continua. Ceea ce urmă l-a lăsat cu gura căscată
-ştiţi, eu sunt o fantomă
-poftim!!!
Se uită alarmat în jurul lui, la oamenii care treceau şi care în cazul în care necunoscutul spunea adevărul l-ar fi privit ca pe un ciudat care vorbea singur pe o bancă. Hohotul de râs al necunoscutului i-au întrerupt gândurile
-staţi liniştit, sunt vizibil pentru toată lumea, nu o să vă creadă nimeni nebun
-dar…, cum aţi ştiut ce gândesc?
– se citeşte totul pe faţa dumneavoastră
Vroia să-l atingă, să se convingă că e acolo, că nu e o plăsmuire a imaginaţiei lui
-puteti să o faceţi
-ce să fac?!!
– să mă atingeţi
-dumneavoastră citiţi gândurile?!!!
– nu, dar v-am spus că este aşa uşor să vă citească omul, faţa dumneavoastră parcă ar fi ecranul gândurilor care vă frământă
Întinse mâna până la braţul necunoscutului, se aştepta să treacă prin forma acestuia şi când colo în palma lui simţi braţul necunoscutului ca orice braţ. Întrebările veneau avalanşă în mintea lui. Cum e posibil să fii fantomă şi în acelaşi timp să ai materie. Toate cunoştinţele lui din domeniu erau date peste cap
-Atunci când vreau pot să mă materializez, nu pot să-ti explic logic cum fac asta, dar se întâmplă
-dar cine sunteţi, de unde veniţi?
-sunt un puşcăriaş. Tocmai am ieşit la o mică plimbare, m-am plictisit de zidurile puşcăriei
Nu că asta e prea de tot. Auzi la el fantomă puşcăriaş, sigur îşi bate joc de el
-Am ucis pe câţiva şi am fost condamnat
-cum adică aţi ucis pe caţiva?!!
Panica i se citea foarte clar pe figură. Se uita în jur să vadă dacă în caz de.. îi poate sări cineva în ajutor. Râsul sănătos al necunoscutului sparse din nou liniştea care s-a aşternut între ei
– staţi liniştit, acum nu mai ucid, am facut-o când trăiam
– pe cine aţi ucis?
– nu are importanţă acum. Nişte oameni
-şi?
– şi nimic, am fost prins condamnat şi închis în puşcărie
-dar când aţi murit cum de nu aţi trecut, ăăă ştiţi dumneavoastră, dincolo?
-nu ştiu sigur. Poate pentru că tâmpiţii ăia m-au condamnat la 1265 de ani de închisoare şi nu m-au condamnat pe viaţă. Spune dumneata cum să condamni pe cineva la peste un mileniu de închisoare când ştii foarte bine că viaţa unui om e de maxim o sută şi ceva de ani
-Nu ştiu, chiar că e aiurea chestia asta
– aşa m-am gândit şi eu, dar asta abia după ce am murit. Înainte nu mi se părea ridicolă condamnarea, pentru că ştiam că oricum tot o viaţă o sa stau în puşcărie. Acum nu mi se mai pare ridicol ci de-a dreptul sinistru. Nu ştiu din ce motive în momentul morţii nu am putut trece dincolo, adica acum ştiu că din cauza condamnării
-păi acum sunteţi liber să mergeţi oriunde în lume, nu mai sunteţi obligat să staţi în puşcărie
– nu ştiu cum să-ti explic dar sunt obligat, nu-i vorbă, pot să ies când vreau dar cumva sunt obligat întotdeauna să mă întorc între acei pereţi
-şi gardienii?
– ce-i cu ei?
– ştiu că sunteţi acolo?
– aaa, sigur că ştiu, am devenit un fel de legendă a închisorii
-pai şi nu se miră lumea că mai sunteţi acolo?
-să ştii că nu, cumva am devenit în mintea lor una cu închisoarea. Nu pot să-şi închipuie închisoarea aceea fără să mă pomenească şi pe mine
-dar acum că sunteţi cu mine pe bancă nu v-au dat evadat
– a nuu, ei aşa ştiu, aşa mă ştiu, nu altfel. De fapt gardienii care erau atunci când trăiam sunt de mult oale şi ulcele
-cum?!! Dar de cat timp sunteţi închis?
– păi să tot fie vreo 200 de ani
– şi între timp nu s-a schimbat nimic, până când credeţi că o să aveţi starea asta?
– nu ştiu sigur, singura speranţă este că o să primesc răspunsul peste vreo mie şi ceva de ani, când o să mi se termine condamnarea
– oau, mai aveţi ce aştepta până atunci
-da, aşa e, mai am
-mi-ar place să mai stăm de vorbă. Eu sunt Cody, dumneavoastră?
– pe mine mă cheamă George. Oricând Cody. Am toată viaţa ..ta la dispoziţie şi încă multe alte vieţi )))
– voi mai reveni pe aici. Când veniţi de obicei?
-aproape zilnic mă gaseşti aici, aşa cum m-ai găsit acum. În fond şi la urma urmei mă cam plictisesc între pereţii ăia, aşa că vin aproape zilnic în parc, este atâta linişte aici
– da, este linişte. Atunci pe data viitoare George
– sigur, pe data viitoare Cody

23 comentarii la “Fantoma

  1. pastel spune:

    Cum vine asta? Voi veniti din veacurile trecute? si stati de vorba fara teama de basescu si de boc? Voi nu ati auzit de Patriciu? Rusine Patriciu? Stau linistiti de vorba si nu-i aresteaza nimeni! Liniste ba! Voi n-auziti! Am zis: Sa traiti bine! peste 1265 de ani! Ce mama dracului!

  2. […] Blogul cel leneş rău al CELLEI , Calin Hera , Cati ca voi , CELLA, chiovari din Satmar, Ciutacu, Codeus, Crina Dunca, Cristian Bogdan Hotnoga – scriitor , Cristian Lisandru, Crocoditza ,Dan Brasov ,  […]

  3. […] Blogul cel leneş rău al CELLEI , Calin Hera , Cati ca voi , CELLA, chiovari din Satmar, Ciutacu, Codeus, Crina Dunca, Cristian Bogdan Hotnoga – scriitor , Cristian Lisandru, Crocoditza ,Dan Brasov ,  […]

  4. […] Blogul cel leneş rău al CELLEI , Calin Hera , Cati ca voi , CELLA, chiovari din Satmar, Ciutacu, Codeus, Crina Dunca, Cristian Bogdan Hotnoga – scriitor , Cristian Lisandru, Crocoditza ,Dan Brasov ,  […]

  5. […] Blogul cel leneş rău al CELLEI , Calin Hera , Cati ca voi , CELLA, chiovari din Satmar, Ciutacu, Codeus, Crina Dunca, Cristian Bogdan Hotnoga – scriitor , Cristian Lisandru, Crocoditza ,Dan Brasov ,  […]

  6. […] Usca, Blogul cel leneş rău al CELLEI , Calin Hera , CELLA,  Codeus, Crina Dunca, Cristian Lisandru, Crocoditza ,Dan Brasov ,  Dispecer Blogosfera , Dragos si […]

  7. […] mai bun cititor/comentator de bloguri : Cody Nea Costache Renata Mofturi de […]

  8. Nea Costache spune:

    Felicitari pentru premiu!

  9. codeus41 spune:

    multumesc Nea Costache. tumna m-am intors de pa blogul matale ))) unde te-am felicitat la randul meu

  10. Bordelezu spune:

    Buhu huuuuu 😀 ))))

  11. codeus41 spune:

    mai sa pic da pa scaun ))) de unde aparusi borde-bufinito? )))

  12. […] Blogul cel leneş rău al CELLEI , Calin Hera , Cati ca voi , CELLA, chiovari din Satmar, Ciutacu, Codeus, Crina Dunca, Cristian Bogdan Hotnoga – scriitor , Cristian Lisandru, Crocoditza ,Dan Brasov ,  […]

  13. […] Betivul de cuvinte, black-angel- Costel, Blogatu,  Calin Hera, Cati ca voi, Chinezu, Ciutacu, Codeus,  Costin Comba, George Serban, d-l Daju, artistul Marius Lupu,  Horia Garbea, Horia Muntenus, […]

  14. […] Betivul de cuvinte, black-angel- Costel, Blogatu,  Calin Hera, Cati ca voi, Chinezu, Ciutacu, Codeus,  Costin Comba, George Serban, d-l Daju, artistul Marius Lupu,  Horia Garbea, Horia Muntenus, […]

  15. Bordelezu spune:

    Asta am şi vrut, Codeus, măcar să tresari, dacă nu reuşesc să te sperii 😀
    Noi, boşorogii, alţii de vârsta mea nu o recunosc dar eu nu mă feresc să o spun, dăm la un moment dat în mintea copiilor, ori pe când eram copil, seara la lumina focului, când unul spunea poveşti din astea iar noi, restul, stam şi ascultam cu gura găscată şi cu părul de pe mâini ridicat, era suficient ca un altul să facă precum bufniţa că imediat ce săream, ţipând de spaimă.

  16. […] Betivul de cuvinte, black-angel- Costel, Blogatu,  Calin Hera, Cati ca voi, Chinezu, Ciutacu, Codeus,  Costin Comba, George Serban, d-l Daju, artistul Marius Lupu,  Horia Garbea, Horia Muntenus, […]

  17. […] Betivul de cuvinte, black-angel- Costel, Blogatu,  Calin Hera, Cati ca voi, Chinezu, Ciutacu, Codeus,  Costin Comba, George Serban, d-l Daju, artistul Marius Lupu,  Horia Garbea, Horia Muntenus, […]

  18. […] Betivul de cuvinte, black-angel- Costel, Blogatu,  Calin Hera, Cati ca voi, Chinezu, Ciutacu, Codeus,  Costin Comba, George Serban, d-l Daju, artistul Marius Lupu,  Horia Garbea, Horia Muntenus, […]

  19. john cena spune:

    exista fantome sau strigoi io am o fantoma care o bantuie pe mamaia

  20. codeus41 spune:

    John exista ceea ce crezi tu ca exista. nu am cum sa-ti explic totul intr-un comentariu dar multe Credinte populare tocmai pe asta se bazeaza, pe credinta. eu nu cred in anumite lucruri si mi-e foarte bine fara ele. exista un anume verset in Biblie „daca-L ai pe Dumnezeu de partea ta cine o sa-ti fie impotriva” poate nu am scris add-literam dar asta e ideea. sa fi sanatos

Lasă un răspuns

