Între două lumi (V)

M-am trezit pe la 7 şi ceva. Am profitat de faptul că toată lumea încă dormea şi m-am instalat în cadă, pentru o binefăcătoare baie. Ştiam că după ce o să se trezească toată lumea, baia o să fie cel mai solicitat loc din tot apartamentul. După ce am ieşit din baie, am profitat şi le-am făcut câteva poze în diferite ipostaze, unii dormeau, alţii se mişcau ca fantomele prin casă, meditând la ceva numai de ei ştiut. Într-un târziu ne-am adunat în jurul mesei, am mâncat croissante şi am băut suc de portocale, un mic dejun exact ca-n filme. După ce toata lumea şi-a făcut toaleta, a mâncat, am plecat toţi spre catedrala, ştiam eu că o sa o mai vizitez. Când am ajuns surpriză, era, spre deosebire de ieri, mesa de dimineaţă. Adică slujba de dimineaţă, umblam în vârful picioarelor, vorba vine, dar oricum nu vroiam sa deranjăm, aşa că am făcut cât mai puţină gălăgie. Am ieşit apoi în parcul de lângă, unde ne-am mai făcut nişte poze. Florent a apărut de niciunde dând ca disperatul din mâini, noi fermecaţi de tot ce ne înconjura, am cam uitat şi de nuntă şi mai ales de faptul ca mai trebuia să ne şi pregătim pentru ea. Am prins viteză spre casa lui Florent, de unde ne-am cărat la grădină, unde era prevăzut să mâncăm. Între timp s-au adunat şi restul care au dormit pe la alte case sau hoteluri. Am mâncat, ne-am distrat pe repede înainte, timpul fiind destul de înaintat, şi am decolat spre case ca să ne îmbrăcăm pentru nuntă. Din nou am avut o problemă, de data asta cu fierul de călcat. Dar fiindcă suntem oameni binecrescuţi nu ne-am certat pentru el. O apariţie destul de exotică a fost un văr a lui Sosso din Thailanda, care era la o şcoală militară în Franţa şi a venit îmbrăcat în uniformă. Ne-am îndreptat spre biserică, eu fiind repartizat în maşina lui Thomas, un parizian, împreună cu Shaun şi prietena lui Thomas, cu ei urma să plec şi de la biserică la castel. Slujba religioasă a fost superba, şi aşa cum deja eram obişnuit din zilele precedente, în jurul meu se vorbea în cel puţin trei limbi, în franceză, engleză şi română ca să nu pun la socoteală ca pe alocuri auzeam frânturi de discuţie în cambodgiană, cred. Un moment deosebit a fost când Sosso şi Anka şi-au spus unul altuia dedicaţiile. Ne-am urcat în maşini şi nu ştiu cum dar am fost primii care am ajuns la castel, deşi nu am plecat primii de la biserică. Din nou am socializat pe măsură ce lumea apărea, s-au făcut poze de grup, fără număr. Fiindcă au trecut câteva ore bune de la ultima masă ne cam ghiorăiau maţele, şi parcă nimeni nu se grăbea. Între timp eu am făcut poze la gustări, care erau aranjate de ospătari într-o sală a castelului. Erau o sumedenie de platouri, chiar si platouri-pâine, adică nişte pâini înalte, făcute în cuptor, la care le-a fost tăiat un capac iar din miez s-au făcut nişte sandwich-uri cu somon şi alte chestii. Pe alte platouri erau un fel de scobitori pe care erau brânzeturi, boabe de struguri, sau nişte biluţe de pepene şi multe altele, foarte frumos aranjate. Ca băuturi aveam sucuri, vinuri, punch. Aşa că nu era de mirare că eu prin curte salivam deja cu gândul la ele. După încă vreo oră în care am servit bunătăţile astea, ne-am îndreptat spre sala de mese, aceea pe care o aranjasem cu o zi în urmă. Şi a început nunta ca-n poveşti, pentru multa lume de acolo fiind ceva deosebit si doar pentru faptul ca eram nu mai puţin de opt naţiuni, într-o singură sală. Totul a fost foarte frumos, de la ambianţă şi muzică, până la mâncarea servită. Spre dimineaţă am avut parte de o surpriză plăcută, organizatorii ne-au fotografiat în timpul nunţii, au scos pozele şi au făcut un album, în care spre dimineaţă am scris fiecare câte ceva pentru miri. M-am distrat enorm in momentul în care Marco, un parizian, răsfoind albumul ca să dea de poza lui, a dat de poza mea şi ce am scris, dojenitor mi-a zis că de ce am scris în română iar eu i–am replicat că nu am scris pentru el ci pentru Anka. Obosit, tocmai se lumina de ziuă, m-am retras în cortul meu la culcare. Pentru cei care am rămas şi duminică la castel s-au pregătit corturi. Nu ştiu cât a fost ceasul, dar m-am trezit buimac, cu dureri de cap, şi abia am aşteptat să ajung la cafea. Mama lui Sosso era împreună cu câteva femei în bucătărie, pregatind deja masa pentru noi, cu specific cambodgian. Nu am pierdut ocazia de ai face câteva ipostaze, după care am fotografiat şi mâncarea pusă pe masă. Totul mi-a plăcut foarte mult, doar de bolul cu lapte de cocos şi ce mai era acolo în lapte, nu am avut curajul să mă ating. După amiază ne-am apucat sa strângem tot, mese, scaune. Băuturile şi restul mâncării le-am încărcat în maşini şi în faptul serii eu, Florent, Sosso şi Anka am fost ultimii care am plecat spre Bourges. După ce am descărcat maşinile, pe a lui Florent la el acasă pentru că avea beci, ne-am adunat la Florent acasă toţi şi printre altele am vizionat pozele de la nuntă cu un proiector. Fiindcă pozele din aparatul meu nu erau descărcate în calculator, eu foarte hotărât l-am întrebat pe Florent dacă nu se poate conecta direct la proiector, iar Dani zice, după ce mi-am terminat tirada, că Florent o înţeles tot ce i-am zis, având în vedere ca am vorbit româneşte. Abia în momentul acela mi-am dat seama ca eu vorbeam româneşte cu Florent, a fost comic momentul oricum, he he. Cei care au dormit la Anka au plecat la culcare, şi noi ne-am culcat la rândul nostru pentru ca dimineaţă toată lumea, care era din România, cu excepţia mea, trebuiau să plece la aeroport. Eu mai rămâneam până joi, ce bine de mine….

2 comentarii la “Între două lumi (V)

  1. […] Ion, Călin, Daurel, Gabriela, Gina, Cella, Manole, Karla, Evergreen, Angela, Cristian, Brush, Cody, Ana, Andi, Cammely, Camelia, Teo, Dumitru, Onu, Madi, Mirela, Carmen, Deea, Camelia, Mircea, […]

  2. […] Cami, Vania, Caius, Oana, Onu, Ticke,  Dumitru, Deea, Cristian, Melami, Andi, Ana, Lilick, Athe, Cody, Dana, Deea Dulce, Eftimie, Milf şi Petrov, Manole, Lollita, Evergreen, Paul, Adi, Tavi, Mircea, […]

Lasă un răspuns

