Iarna si …painea prajita

ori de cate ori vine iarna imi aduce aminte de un lucru. el este „infipt” in memoria mea, il asociez intotdeauna cu iarna. Mama D-zeu sa o ierte in prag de iarna muta soba de gatit din bucatarie in camera mare, acolo unde pe timpul iernii stateam toti, de pe la vreo 10 ani am refuzat sa mai dorm in camera cu ei, dar asta este alta poveste. in timpul iernii seara prajeam paine pe plita de la soba o frecam cu usturoi si intindeam untura de porc pe felia de paine. La patru persoane cate eram in casa, pentru ca sora-mea isi cam luase zborul, va dati seama cam cata paine se consuma intr-o seara. norocul nostru ca la noi nu era painea pe cartela ca in alta parte si daca aveai noroc „prindeai” cativa „coci”, asa ii ziceam la painea rotunda de un kg, cum se facea la brutaria din comuna. acum fac da destul de rar exercitiu asta, dar de cate ori mananc imi da sentimentul implinirii, a noastra ca familie, care din pacate acum suntem care pe unde, acel sentiment ca am avut ceva si l-am pierdut, doare al naibii, poate de aceea fac tot mai rar paine prajita frecata cu usturoi, pentru ca pe langa placere imi aduce si tristete

10 comentarii la “Iarna si …painea prajita

  1. Sibilla spune:

    La Mulţi Ani, Românule fain !

  2. Claudia Muresan spune:

    La Multi Ani! Eu imi amintesc cum odata stateam linga soba din bucatarie, cu fratele meu si cu mama; era cald, se luase curentul, iesea lumina printre crapaturile plitei si cintam Trei pastori si alte colinde si nu prea intelegeam cine erau viflaim sau frumoasa galilea.

  3. Nea Costache spune:

    Frumos articol Cody! Intr-adevar, nu conteaza atat de mult ce mananci ci ceea ce mananci sa fie impreuna cu familia care sa se bucure de sanatate!
    La multi ani romani! La multi ani Romania!

  4. Mana spune:

    Mie pâinea prăjită frecată cu usturoi și unsă cu unt îmi amintește de cabana din Parâng unde mergeam în fiecare an, la începutul lui septembrie. Și-mi mai amintește de crenguța de afin scufundată în apa care fierbea pe plita mare, cu vedere la brazi, și de aroma și, mai ales, culoarea ceaiului de afin 🙂

  5. codeus41 spune:

    ma bucur Mana ca prin postarea de fata ti-ai adus aminte de momente minunate din viata ta. si-ti multumesc de vizita

  6. Mana spune:

    Da, am devenit ușor nostalgică după ce am citit la tine… O să caut să cumpăr crenguțe de afin, să fac ceai 🙂

  7. codeus41 spune:

    )))) bravoo. eu am facut zilele trecute paine prajita dar nu pe plita ci in tigaie , prajita in untura, un fel de bruschete de ale noastre. si apoi frecata cu usturoi

Lasă un răspuns

