Lectia de…ascultare

era seara tarziu iar noi prinsi in jocul de-a hotii si vardistii nu ne mai dadeam dusi in casa. A iesit mama din bloc si s-a pus pe strigat
-Aureel, Valii, treceti acasa
noi nimic fiind si intuneric ca era trecut cu mult de ora 10 ne-am ascuns si nu i-am raspuns
-ei lasa ca-ti veni voi, zise mama cu naduf
si a intrat in casa. noi super fericiti ca am scapat si mai stam pe afara ne-am jucat in continuare cu copii din vecini cati mai erau. de la o vreme s-au cam dus si astia pe la casele lor si am ramas doar noi doi. pas pas pe scari ne-am apropiat de usa, si ce sa vezi minunatie, usa inchisa
-ce dracului facem mai? ma intreba Aurel
-pai batem sa ne deschida, imi dadui eu cu parerea
– ce ai innebunit? pai vine mama si ne trage niste scaltoace de nu ne vedem
-pai si atunci ce dracu facem ca doar nu om sta tata noaptea pa holul blocului, zisei eu
-hai sa merem in magazia de lemne,isi dadu cu parerea Aurel
zis si facut, intre timp a inceput si o sfanta de ploaie de ziceai ca vine potopul. noi aveam la magazie doua scanduri mobile in partea din spate si pe acolo am intrat. ne punem de bine de rau pe niste lemne, vai de oasele noastre si dai la somn. sa fi dormit vreo ora sau mai putin, ne-am trezit tepeni si de la lemne dar si de frig
-ce facem mah ca asa nu se mai poate pana la dimineata ne ia dracu aici, am zis
frate-meu a zis sa mergem in podul grajdului la Iancu, care era vecin cu blocul nostru si avea fan in pod pentru vite. ne-am urcat in pod, bine ca nu ne-a simtit cainele, grajdul era aproape lipit colt in colt cu magazia noastra. ne-am bagat in fan si dai la somn din nou pana spre ora 5 dimineata cand ne-am trezit si am zis sa mergem sa vedem daca nu o deschis mama usa ca ea se trezea foarte de dimineata si trebaluia prin bucatarie pana ne trimitea pe noi la scoala la sapte jumate. zis si facut. intram spasiti in casa pregatiti pentru ce era mai rau. mama de colo in loc sa ne bata a zis ca unde am dormit , i-am zis si o intrebat ca data viitoare mai facem din astea sa nu o ascultam
-nuuu , am zis amandoi intr-un glas
si nici nu am mai facut. ori de cate ori de chema mama in casa si daca nu era inca intuneric percutam fara obiectii. ne-a ramas adanc intiparita in memorie noaptea aceea de groaza pentru noi si nu vroiam sa o mai repetam

Lasă un răspuns

