Nasaudul-George Cosbuc, Liviu Rebreanu, Veronica Micle

Am plecat in mijlocul noptii cu tirul de la Alesd spre Nasaud unde am ajuns pe la ora 8.30 dimineata.Pana la Dej drumul mi-a fost destul de cunoscut , am mai fost de cateva ori cu masina, si chiar si de la Dej pana la Beclean am mai trecut odata cu tirul cand am venit din Moldova. necunoscutul incepea de la Beclean spre Nasaud. Prin zona aceea nu am mai fost niciodata. ce sa va spun sunt locuri frumoase merita sa le vedeti daca aveti vreodata ocazia. si cum va spuneam am ajuns pe la 8.30, cei de la depozit mai aveau ceva masini de descarcat si s-au cam si „macait” asa ca eu hotarat si manat de la spate de o foame crunta am plecat spre bulevard in cautarea unei Alimentari ca sa iau ceva de mancare, intr-un tarziu dupa multe benoclari incoace si incolo am dat si de Alimentara, am luat ceva de mancare si pe drumul de intoarcere ce-mi fu dat sa vad in coltul strazii bustul Veronicai Micle, eu ce-i drept eram cam in ceata, va spun drept ca nu am auzit de ea, ma apropiu de bust si citesc si eu ca tot omul si aflu ca a fost marea iubire a lui Eminescu, cei drept Veronica doar s-a nascut la Nasaud in locul unde este amplasat bustul ei. am ajuns la tir si m-am pus cu nepotul sa ne potolim pardalnica de foame care cred ca incepea sa ne roada peretii stomacului. cum respectivii nasaudeni care trebuiau sa ne descarce se miscau in reluare eu am plecat din nou pe centru sa vad cat mai mult din Nasaud. ei da aveam emotii ma gandeam ca pe unde ma purtau pe mine pasii s-a plimbat si Cosbuc si Rebreanu. Cred, nu sunt sigur, ca exista si acum cladirile in care ei au invatat si sunt tot unitati de invatamant, din pacate pentru mine si setea mea de istorie a sunat telefonul si nepotul ma chema ca era gata de plecare. cu parere de rau am lasat in urma Nasaudul dupa o vizita mult prea scurta pentru istoria acestui oras, sperand poate intr-o revenire candva in acest loc atat de incarcat de istorie, un centru important de invatamant pe vremuri.

6 comentarii la “Nasaudul-George Cosbuc, Liviu Rebreanu, Veronica Micle

  1. Neliniştitu' spune:

    Mişto, bre, Cody!
    Da’, zi-mi şi mie, aşa, la ureche: bre, era numa’ bustu’ sau avea şi capu’? :))

    • codeus41 spune:

      bre Adi io te stiam cu…capul pe umeri, la ultima verificare asa era 🙂 unde naiba ai vazut tu bust fara cap. doar Afrodita si-a pierdut capul dar in rest e statuie nu bust

  2. matilda spune:

    Aşa e, avem o ţară foarte frumoasă. Şi scriitori pe măsură.
    Păcat că unii dintre noi, epigonii ( vorba lui Eminescu) , îşi bat joc de ea !

  3. codeus41 spune:

    musai sa te aprob Matilda si la final un ropot de aplauze din partea mea

  4. i.o.flavius spune:

    salve! 😉
    ca de obicei iti invidiez drumurile…
    toate cele bune!

Lasă un răspuns

