Salata cu …macrou

Sa va povestesc eu aventura mea de azi, ca pana la urma urmei a fost o aventura de la un cap la altul. fiindca de vreo doua zile ma tot gandeam la salata cu hering afumat servita la cenaclu&Ogrezeni facuta de Lucia, azi de dimineata am vorbit cu Lucia pe net cum sa fac faimoasa salata. dupa ce-mi explica Lucia ce si cum cu salata asta ma turez la supermarketul Unicarm dupa cele necesare, adica ce mai aveam nevoie ca unele ingrediente oricum le am in casa. ei si intrand eu in magazin una problema cu care ma confrunt e sa gasesc pliculetul de curry de care-mi zisese Lucia ca musai pus in maioneza, mai acolo e un raft intreg de condimente de vreo trei metri si de lung si de inalt,bai nici de-al naibii nu dadeam de curry, am inceput sa ma scarpin in cap ,teoretic ca practic nu am facut-o,in sfarsit apare o cucoana care era responsabila de raion,statea mai incolo la barfe cu o colega si eu baiat simtit nu am deranjat-o, dar daca a vazut ca ma uit cu disperare in directia lor a catadixit sa-si miste kilele sa ma ajute. bun iau pliculetul si plec mai departe ac compas vitrinele frigorifice, aici a fost usor stiam cam pe unde sunt pestii afumati, ma uit si ce-mi vad ochii rechin afumat macrou afumat alea alea doar hering pauza, nu era nici macar o bucata de pus pe „rana” mea. ei acu’ e acu’ imi zic ce fac, sa nu mai umblu ca disperatul prin magazine ca si asa lucruri din astea nu gasesti decat in cateva locuri in Jibou ma hotarasc cu determinarea unui naufragiat sa iau macrou in loc de hering. trecand in viteza printre alte rafturi mai pun mana pe ceva pachete de paste fainoase asa ca sa fie prin casa, spagheti, melcisori.pene, si niste taitei din aia lati frumos ondulati pe margine. in drum spre casa de marcat ce-mi vad ochii frigiderul cu inghetata, ce credeti ca m-am abtinut? zdup cu o caserola de jumate kg in cos, din aia cu cacao. si da-i cu avant mai departe cand imi aduc aminte ca nu am luat smantana, nu-mi trebuia la reteta asta dar trebuia sa iau sa am. Buun ma turez inapoi pana in capatul celalalt unde erau vitrinele alea frigorifice ca v-am zis mai sus de ele si pun mana si pe un pahar de smantana. intr-un final ies si eu din magazin, aa am uitat tot asa din viteza am luat si un borcan de ciuperci asortate in saramura pentru o viitoare mancare. ajung intr-un final in casa si arunc la repezeala vreo sase sapte cartofi intr-o oala la fiert, cartofi asa mai de D-ne ajuta nici foarte mari da sanatosi, cand au fiert repede cu ei sub jet de apa rece curatati de coaja taiati cubulete, problema majora in faza asta a fost ca nu aveam decat cartofi din aia „fainosi”in casa sau cam „tocanit” un pic dar la urma urmei nu a fost chiar atat de grav, in timp ce faceam eu operatia asta de curatare-maruntire am pus la fiert un sfert de pahar (din ala normal de suc) de otet cu o jumate de pahar de apa doua linguri de zahar sare la ochi adica cred ca am pus acolo vre-o jumate de lingura,treaba asta cu condimentele este aproximativa adica trebuie sa ai si un pic de fler. am mai pus si un varf de lingurita de piper macinat. bun si cand am terminat de curatat si taiat cartofii se toarna peste ei zeama asta de otet si ii lasi sa stea din cand in cand mai amesteci sa patrunda in cartofi,in mod normal Lucia a zis ca trebuie sa stea pana a doua zi dar merge sa faci si intr-o zi. dupa ce am tras un pui de somn la vreo doua ore de razboi intre astea doua ma pun sa continui treaba.iau doua mere din alea galbene sanatoase nene mari si le tai pe jumate curat de coaja si miezul de samburi intorc cu partea rotunda in sus si tai marul felii asa de vreo trei milimetri hai patru dupa care tai feliutele julien, asa am vrut eu ,voi le taiati cum vreti. le arunc peste cartofi in bol si iau la rand macroul afumat, unul ca e suficient al meu a avut vreo 140 de grame ca sa va faceti idee, trebuia hering dar merge si cu macrou. si cum ziceam ma apuc si-l rup in bucatele din alea mici cu mana ,atentie la oase sa nu va scape ca aia sunteti, cand o sa mancati o sa benoclati ochii daca nimeriti vreun os in salata.arunc si pestele in bol si ma pun pe amestecat. apoi intr-un castronel pun doua galbenusuri de ou si ma apuc sa fac maioneza, aproximativ 200ml de ulei la care se adauga la urma o lingura sanatoasa de mustar si o lingurita de curry, eu atat am pus mi s-a parut suficient.am pus maioneza peste produs si le-am amestecat si da-i la haleala. Sa stiti ca mi-a iesit, a fost foarte buna, am incheiat toata afacerea asta cu o jumate de bere ramasa mai de dimineata si binenteles cu inghetata iar acum ma turez pe Corso-ul meu cu punct final gara ,o cafea si cam atat, vremea e super faina.

PESE eu nu am aparat foto ca Nelinistitu ca sa va pun si poze, dar ma credeti pe cuvant, da?

PESE numarul 2. mi-am stricat teleportatorul si la ora asta imi rod unghiile de ciuda. prietenii stiu de ce 🙂 )))

10 comentarii la “Salata cu …macrou

  1. Lucia Verona spune:

    Cody, să ştii că şi eu fac salata cu macrou. E adevărat că heringul e mai fin, dar macroul e mai uşor de găsit şi are mai puţine oase 🙂
    Mă bucur că ţi-a ieşit salata şi-mi place cum ai povestit-o !

  2. Lilick spune:

    Ai fost atat de convingatooor. Cuuum sa nu te credem? Cred ca fac si eu… 😆

  3. Nea Costache spune:

    Codeus, cred c-a iesit ceva delicios! Parca as fi curios sa incerc si eu asa ceva! O saptamana cu realizari (nu numai culinare!)!

  4. codeus41 spune:

    multumesc Nea Costache

  5. S.A spune:

    Chiar ca suna tentant! O zi buna!

  6. codeus41 spune:

    Aurora multumesc de vizita, nu numai ca suna e chiar buuna raaau. incearca cu toata increderea, reteta e in detaliu scrisa aici. Pofta Buna

  7. Neliniştitu' spune:

    Te cred, băi, Codiliane! 🙂
    Merge ca dracu’ internetu’ la ăştia…

Lasă un răspuns

