Revolucion (III)

In seara aceea eram toti prin sat, seful de post cu primarul de atunci erau pe strazi cu noi,vorbind cu toti sa nu facem nebunii sa nu spargem vitrine si alte cele. De faptul ca am spart la primaria firma aia de sticla cu partidul comunist nu au comentat prea multe, trebuiau sa inteleaga ca ne varsam si noi „furia”in felul asta., cativa mai cu „mintea plecata” au scos vreo doua pancarte din alea de pe marginea drumului cu mesaje insufletitoare la adresa partidului si iubitului conducator, le-au scos cu tot cu betonul din pamant in care erau incastrate si le-au carat asa vreo 100 sau 50 de metri dupa caz de le-au aruncat de pe pod in Crisul Repede, cred ca au stat acolo pana in primavara cand le-au scos din Cris. fiecare si-a varsat naduful adunat in ani de zile impotriva regimului cum au stiut ei. a venit si Craciunul cu impuscarea lor, desi nu stiu daca pentru niste oameni care se declara crestini a fost cea mai buna alegere impuscarea lor intr-o zi de sarbatoare asa mare. nu sunt adeptul oricum a pedepsei cu moartea deci pentru mine indiferent despre cine e vorba si orice ar fi facut nu as condamna pe nimeni la Moarte. privarea de libertate graduala in functie de gravitatea faptei mi se pare mai mult decat suficienta. Dreptul de viata si de moarte din punctul meu de vedere nu-l poate avea nimeni de pe pamant decat D-zeu din cer. si uite asa am intrat intr-o noua era, de Epoca de Aur ne-am cam saturat pana in varful capului, am intrat cu multe sperante de mai bine dupa atat de multa umilinta cata a indurat poporul asta pe vremea lui. sunt dezamagit acum uitandu-ma in urma de ce s-a intamplat dupa revolutie altfel mi-am inchipuit ca vor sta lucrurile, dar indiferent de cate nu-mi convin la ora actuala traim infinit mai bine decat pe vremea lui Ceausescu, chiar si cei care suntem mai saraci daca compari cu ce am trait si cum am trait atunci. din pacate multi nu se raporteaza la nivelul de trai de atunci si la lipsurile impuse de sistem atunci cand zic ca traiesc prost acum, se raporteaza la cei care traiesc mult ma bine acum decat ei. Etatizarea inoculata de sistemul comunist isi face inca simtite efectele chiar si acum dupa 20 de ani in mentalitatea romanilor,ura invatata atunci fata de toti care sunt diferiti de tine ca si pozitie sociala si de avere pana la urma este omniprezenta si acum in capul multor romani

9 comentarii la “Revolucion (III)

  1. Nea Costache spune:

    Da d-le, s-au ars pana si vestitele Omagii (cati bani nu castigam acum pe ele sa le fi avut)!|

  2. codeus41 spune:

    Merci Nea Costache da prefer sa nu le avem , ca ma apuca banbiliciul cand a gandeasc la ele

  3. Lucia Verona spune:

    Cody, ar fi interesant de văzut care din deontologi semnau în „Omagii” 🙂

  4. codeus41 spune:

    da ar fi interesant Lucia, mai ales ca nu or fi murit toti odata cu Ceausescu, reptilele se adapteaza mediului in care traiesc, mi-a permis sa corectez cuvantul deontologi din comentul tau, sper sa nu te superi

  5. Lucia Verona spune:

    Am greşit eu? Se poate. Bine că ai corectat, merci.

  6. matilda spune:

    Am cumpărat de la anticari un almanah literar din 1988, şi nu mică mi-a fost mirarea să văd acolo nume de „omagiatori” foarte cunoscute în zilele noastre …

  7. codeus41 spune:

    sunt multi Matilda care si-au vandut sufletul, si pentru ce? ca una era sa fi director intr-o uzina si era musai sa fii membru de partid sau ziarist care iar era musai sa scrii intr-un anume fel ca altfel nu se putea dar au fost destui care au facut sluj si nu le-a cerut nimeni sa faca

  8. Bordelezu spune:

    ‘Mneatza!

    Mai ziceti, ca-mi place 🙂
    O zi buna!

  9. Neliniştitu' spune:

    Codiliane, tată, le zugrăveşti fain, parcă văd rândurile matale. 🙂

Lasă un răspuns

