Revolucion (II)

Am ajuns in sfarsit in seara aia acasa, mama fiind ingrozita de dimineata de cand am plecat, m-ar fi tinut numai in casa sa ma stie in siguranta, din pacate am fost nevoit sa merg la Oradea sa-mi fac analizele pentru angajare la mina, tocmai atunci mi-am gasit sa schimb si eu intreprinderea. A „sarit” cu intrebarile pe mine, ce e in Oradea? ce ai  auzit? Bun, a doua zi dimineata m-am dus la sediu exploatarii miniere si mi-am facut angajarea, mi-au dat niste carţulii de protectia muncii sa le studiez acasa si sa merg la lucru dupa Anul Nou, nu-i ardea la nimeni sa se ocupe de protectia mea. ei si uite asa am primit fara sa vreau un mic „concediu” platit in care o puteam „arde” cum vroiam eu. evenimentele s-au succedat cu repeziciune si in 21 decembrie pe la orele amiezii eram la un prieten bun acasa, l-am ajutat la curatenie si cum televizorul nu avea program aveam radio deschis sa mai ascultam si noi  ceva. Brusc s-a intrerupt programul si a urmat anuntul cu caderea lui Ceausescu, de emotie si practic si pentru ca simteam ca nu mai am aer m-am asezat pe un scaun si am inceput sa plang. Nu-mi venea sa cred ca traiesc clipele alea, parca scapasem brusc de un jug purtat in carca atat de mult incat nu-l mai simteam,momentele alea nu o sa le uit niciodata, au fost unele dintre cele mai importante din viata mea, Nu stiu cum au fost altii dar eu am urat comunismul si tot ceea ce reprezenta el,tocmai pentru faptul ca ne-a adus in stadiu de animale. Un popor intreg manat ca o turma unde au vrut stapanii, hranit ca o turma cand si cu ce au vrut stapanii, stateam seara toata familia cu radio in surdina toti gramada cat mai aproape de radio sa ascultam Europa Libera, cu teama ca ar putea auzi vreun vecin prin perete si sa fim parati la „organe”. cei de o varsta cu mine si mai batrani ca mine stiu foarte bine lucrurile astea, cei mai tineri luati aminte sa nu mai ajungeti niciodata macar voi sa traiti asemenea viata. si sa revenim la momentul anuntului, binenteles am lasat totul balta  cu curatenia si am fugit acasa. eu foarte bucuros numai ce il aud pe tata ca zice „mai copile pana acum am avut cu ce si nu prea am avut ce sa cumparam, o sa vina timpuri in care o sa ai ce cumpara dar nu o sa ai cu ce”. El a fost nascut in 1921, a prins trei regimuri cel regal, cel comunist, si patru ani de asa zisa democratie de dupa 89….

8 comentarii la “Revolucion (II)

  1. Bordelezu spune:

    Mneatza!

    Te-am mai citit si te citesc, tu scrie 🙂

    Bordelezu

  2. Costache spune:

    Si cat de multa dreptate a avut tatal tau! Pentru marea majoritate a poporului astuia amarat de veacuri, entuziazmului de-atunci, i-a luat locul o mare deziluzie.

  3. codeus41 spune:

    Da asa e nea Costache. Multumesc de vizita

  4. matilda spune:

    Emotionant ! E bine să ne amintim, toţi am avut atunci sentimente puternice, interesant ar fi sa-şi mai scrie şi alţii gîndurile, sincer, aşa cum o faci tu.

  5. codeus41 spune:

    Matilda chiar daca sunt dezamagit de cei care ne conduc acum, nu m-as mai intoarce in comunism pentru nimic in lume, mai bine sa rod radacini dacat sa mai traiesc intr-un sistem ca ala

  6. Neliniştitu' spune:

    Cuvintele tatălui tău, da, sunt zdrobitoare… Şi, din păcate, vor fi multă vreme actuale…

  7. codeus41 spune:

    Adi oricum prefer sa vad rafturile pline si cand pot si am pofta de ceva sa ma duc sa cumpar
    decat goale si sa stau cu banul in buzunar…
    chiar imi aduc aminte de cand eram copil ca nu vedeam portocale decat la Craciun, macar acum daca am pofta oricand gasesc sa-mi iau si o portocala daca nu pot mai mult dar o iau
    sau paine ma duc si iau pe loc nu stau 2 ore la rand pentru ea sau in alte parti ale tarii aveau painea pe cartela 300gr pe zi te-ai mai vedea sa traiesti cu atat

Lasă un răspuns

