O calatorie…mai multe gari

Mi-a venit pe nepusa masa ca de atatea ori in viata mea. ce-ar fi  sa plec la Bucuresti sambata seara. o mai facusem nu era prima data si sper ca nici ultima,prietenii stiu de ce. adica plecat asa creanga pentru o zi pana la Bucuresti pret de 600km. zis si facut  sambata seara urc in personal pana la Cluj de unde urma sa iau acceleratul spre Bucuresti,atunci locuiam la Suncuius si-mi era mai usor cu transbordarea la Cluj. Starea mea nu v-o pot descrie numai ce-i care asteapta cu nerabdare o „iesire” ma pot intelege cei pe care locul in care locuiesc ii strang pe la incheieturi cateodata si abia asteapta sa plece spre unde? oriunde,  ce conteaza e sa nu fie acasa sa schimbe peisajul, chipurile care le vad zilnic si care la un moment dat te duc la saturatie. am ajuns in Cluj seara tarziu aveam vreo ora intre trenuri, din tot Clujul mie-mi place cel mai mult gara, as fi in stare sa ma invart ore intregi prin ea,cu oameni grabiti ca si mine spre niciunde. soseste si acceleratul si imbarcarea ca nu sta mult vreo 5 minute. si asa cum se intampla la drum lung nu ne-a trebuit prea mult poate pana in Apahida sa legam conversatia in compartiment. de multe ori m-am intrebat ce-i atrage pe oameni, straini complet fiind cu un destin comun doar de cateva ore sa-si deschida sufletul unul in fata celuilalt. pana in Bucuresti afli nu doar cum arata nevasta sau cati copii are ci si ce-a servit la botezul primului copil sau cum si-a julit genunchiu cu prima bicicleta. ce resorturi oare ii fac pe oameni sa vorbeasca atat de liber in tren si in alta parte sunt atat de inchisi. garile treceau in noapte una dupa alta si cu chiu cu vai adorm undeva si eu pe traseu, eu nu prea pot dormi pe tren, dar prefer totusi sa calatoresc noaptea, motivele sunt lesne de inteles mai ales pe timpul verii, era iunie si cand am facut calatoria asta. M-am trezit undeva intre Campina si Ploiesti regretand ca am ratat Predealul si Sinaia, locuri in care am facut o parte din armata. Nu am ratat in schimb Ploiestiul desi nu-mi prea da mari emotii gara respectiva. incet ne apropiam de Bucuresti, eram nerabdator sa ma intalnesc din nou cu Gara de Nord ,au trecut 9 ani de cand nu o vazusem, parea neschimbata acelasi turn Babel care-mi ramase in memorie desi reveneam in 2 regimuri diferite ultima mea aventura fiind in ’89 iar acum era ’98. trebuia sa ma duc intr-un loc undeva pe o straduta de pe Stefan cel Mare, la momentul respectiv nestiind lucrul asta. de stiam ma scuteam de cheltuieli „neprevazute”.m-am urcat intr-un taxi si i-am spus adresa, la coborare „taxandu-ma” de 70000 lei , pret de 2 statii de metrou, ei daca stiam dinainte ma costa 5000 cu dus intors la metrou, da acum de ce mai povesteam eu. si unde mai pui ca nu am rezolvat nimic din ce speram eu. nu regret, aventuri din astea mi-au facut viata mai frumoasa. dupa ce am plecat am mers si eu ca provincialul pe centru sa mai vad lumea, undeva pe langa Intercontinental ca probabil daca ma fortam aruncam de pe terasa respectiva cu piatra pana in fata la Intercontinental, am comandat si eu o cafea ca tot omul fara sa intreb inainte cat costa, mare greseala, era sa-mi stea in gat cand a venit cu nota de plata 20000 cand la noi era in locuri selecte cel mult 5000. da vorba aia ce mai povesteam eu acum. spre dupa masa am plecat spre soseaua Giurgiului unde aveam un prieten bun care avea bunici vecini cu mine in Şuncuiuş, vroia sa stau mai multe zile eu nu si nu  pentru ca in noaptea precedenta cand am trecut peste Mures era foarte mare si mi-era foarte frica sa nu se intample ceva si sa raman blocat in Bucuresti.Era seara in care Romania juca in Campionatul Mondial sau pentru calificare in campionat nu-mi mai aduc aminte. Pe drumul de intoarcere la ajungerea in gara Brasov  au dat gol ai nostri nu va spun ce strigate au fost in gara in Brasov toata lumea era fericita parca era atmosfera de dupa caderea lui Ceausescu. am ajuns acasa cu regretul ca totul a fost mult prea scurt si totusi atat de frumos incat mi-a ramas si astazi in memorie ca si cum s-a intamplat ieri

Lasă un răspuns

