În negura timpului…meu (IV)

Ne-au spus cu vreo saptamana inainte. se punea de o excursie asa zis tematica. Ne interesa mai putin tematica pe noi si mai mult excursia in sine. Abia am asteptat sa ajung acasa si am inceput sa o „terorizez” pe mama pana am fost sigur ca-mi da bani de excursie. apoi a inceput scurgerea chinuitoare a zilelor pana in momentul in care am plecat spre Ciucea. eram cateva clase din ciclul primar, eu prin clasa a-II-a. Urma sa vizitam resedinta lui Goga, proprietarul fiind de muult plecat dintre cei vii, dar mai traia proprietareasa care din pacate pentru noi la ora vizitei noastre a fost indisponibila, era bolnava, a si murit la vreun an dupa vizita noastra. priveam fascinati salile castelului nu mai vazusem asa ceva, noi cei obisnuiti cel mult cu camerele de apartament sau de case obisnuite, erau enorme si frumoase, aveau un parfum special de alt secol, ne-au dus si pe langa cripta in care a fost inmormantat in primii ani pana in momentul in care d-na Goga a reusit sa-i ridice mausoleul si apoi zeci de ani a lucrat singura la mozaicul mausoleului punand singura fiecare bucatica pe perete. O munca titanica,tot mausoleul fiind pe dinauntru placat cu mozaic de un centimetru marime cred. Asta da dragoste de nevasta. am vazut si ceasul de aur de pe mana lui Goga, am intrat in bisericuta care o stramutase atunci pe timpuri cu totul. Apoi am coborat pe treptele abrupte pe usa din dos iesind la sosea, de unde am fost dusi pe un camp langa sosea unde am mancat ce ne-am adus de acasa si ne-am harjonit prin padure unde era plin de liane, ne credeam mici Tarzani, rasuna padurea de strigate a la Tarzan mai mult sau mai putin, si a venit si timpul sa facem cale intoarsa cu trenul pana  acasa plini de amintiri si totodata si obositi dupa o zi extenuanta pentru niste pusti de clase primare. A  urmat o alta saptamana „terorizanta” pentru mama in care-i tot povesteam cu lux de amanunte toata excursia

4 comentarii la “În negura timpului…meu (IV)

  1. matilda spune:

    Tocmai am citit in JN ca in epoca vremii se spunea despre dna Goga ca nu ar fi tocmai straina de moartea sotului ei.
    Poate au ajuns-o remuscarile, sau poate se credea Semiramida. Oricum, a devenit istorie.

    • codeus41 spune:

      doar presupuneri nimic sa fi fost dovedit, si oricum cred ca incurca mult mai mult Goga planurile altora decat ai fi „incurcat-o” pe sotie

  2. Costache spune:

    Excursiile cu clasa au farmecul lor! Frumos povestita aceasta vizita la casa marelui Goga. O duminica frumoasa, reconfortanta!
    http://www.neacostache.com/2009/07/11/regasirea/

Lasă un răspuns

