Excursia

Stăteam ieri şi mă uitam la televizor când sună telefonul.

-ai chef de o plimbare la Baia Mare?imi zice nepotul

-normal da unde esti?

-la intrarea in Jibou

bun inchid telefonul si in viteza ma pregatesc de plecare ca la viteza cu care circula nepotul in 5 minute era la locul de intalnire. Apare urc si dai bice spre Baia Mare, nu iesisem din Jibou de vreo luna. La vreo cateva sate mai incolo surpriza, la cat de bune drumuri avem se rasturnase un palet cu saci de ciment in tir la nepotu’ si statea cu toata greutatea in prelata tirului. Opreste pe marginea drumului si hai sa mutam saci unul cate unul.Plecam mai departe pe masura ce ne apropiam de iesire in drumul european de la Cluj spre Baia Mare statia de comunicare se anima

– mai sunt aia de la registrul auto la „veverite” intreaba nepotul ii raspund alti tiristi ca au plecat deci drumul era liber.ajungem in Baia Mare si o luam pe centura, pompos zis centura ca e doar o strada cu dus si intors  plina de gropi care pe alocuri trece printre blocuri in cartierele marginase ale orasului. Ajungem cu chiu cu vai si la depozitul unde trebuia descarcat cimentul.Gutaiul era invaluit in furtuna care venea amenintatoare catre oras. Acolo alta surpriza nu aveau motorina pentru motostivuitor, pleaca patroana dupa motorina la Peco ,mai stam pret de vreo 15 minute pana se intoarce si incep sa descarce paletii cu ciment. intr-un final se descarca si nu bine inchide nepotul prelata si iesim din curte ca incepe o ploaie torentiala. Cand am iesit din Baia Mare si o luasem deja spre Salaj se vedeau nori si in directia Salajului.din urma venea din fata venea eram la mijloc. am intrat in ploaia care venea dinspre Salaj abia se mai vedea drumul. cand am ajuns in Jibou de la tir si pâna acasa m-am vazut murat de-a binelea. Am scapat ieftin, la televizor arata 50 de gospodarii inundate in Valenii Somcutei, acolo in urma de unde venisem se dazlantuise Iadul.

13 comentarii la “Excursia

  1. Lilick spune:

    O simpla plimbare care s-a lasat cu mai multe intamplari decat ai fi crezut. Imi place cum ai dozat intensitatea evenimentelor. De la cei cativa saci din drum pana la prapadul de care ati fugit… 🙂 Si.. totul e bine cand se termina cu bine. Super! 🙂

  2. Lucia Verona spune:

    Da, foarte bine construită povestirea. Vezi, Cody, nu ştii niciodată ce ţi se întîmplă! :))

  3. codeus41 spune:

    V-a placut? mai vineee. ospatar inca cateva povestiri la d-ne 🙂

  4. codeus41 spune:

    Acum am vazut Lilick ca povestirea lasa loc la interpretari am modificat putin textul, sacii nu erau in drum ci in tirul pe care e sofer nepotul.transporta ciment de la Alesd prin tara

  5. Bordelezu spune:

    @Codeus

    Go-go-na-ta! 🙂

    Adica ai iesit de la combinat si n-ai vazut frumusetea din jur, pana in oras, ba mai mult, n-ai prins bariera… Bine, sa zicem ca ai luat-o pe partea cealalta…
    Dar la pod tot trebuia sa ajungi. Nici un oblete, nimic, pescari ioc?
    Si nu m-ai lamurit, s-a intarit cimentul de la ploaie?

    Dar de scris, ai povestit frumos 🙂

    Bordelezu

    • codeus41 spune:

      Bordelezule m-ai bagat in ceata. Despre ce vorbesti acolo? Ce combinat bre?ala de ciment?pai nepotu m-a luat din jibou pana la Baia Mare si inapoi pana la Jibou.Cimentul ce are a face in treaba cu ploaia era in tir oricum si daca ne prindea ploaia.dar din poveste rezulta clar ca era descarcat deja cand ne-a prins ploaia.Ma faci sa cred ca inainte de a citi postarea ai baut ceva. Deci cum e?

  6. Bordelezu spune:

    @Codeus

    N-am baut si n-am mancat… poate d-aia am gafat. 🙂

    Eu ti-am spus nu cum ai facut tu, ci altceva, normal ca aiurea, ce mi-a trecut mie prin cap, ma gandeam la niste lanuri de ovaz in parg, marginite de in inflorit, si impestritat totul cu maci, imagine in care tricolorul flutura in bataia vantului, in unduiri usoare… D-ai sti ce scobari poti pescui in Cris, deja am inceput sa salivez, mi-am adus aminte de un taler de obleti, fripti pe o tabla presarata cu sare, prinsi intr-o ora, aproape o suta, dadeam la viermusii din iaz. Nu stiu daca stii, in apa limpede, pe fund, nu vezi decat niste gateje, subtiri si nu mai lungi decat degetul mic. Eh, in acele gatejele sunt ei, viermii, cea mai buna momeala pentru obleti. Cum ai dat cu nuiaua in apa, cum fac toti coada la viermus, precum mosii pe vremea lu nea Ceasca, la vremea cand trebuia sa bage ness la cutie la dugheana din colt, dincolo de aprozar…

    Da’… tot la ciment mi-e gandul, n-ai observat, l-au bagat macar la adapost? 🙂

    Bordelezu – pescar pe Crisul Repede

  7. codeus41 spune:

    incurcam povestile Borde. Crisul meu e undeva in urma , povestirea de mai sus e de vineri acum s-a intamplat in 3 iulie 2009. nu e povestire din …negura timpului meu ci actuala. Da normal ca l-au pus la adapost…cimentul

  8. Bordelezu spune:

    @Codeus

    ‘Mneatza!

    Am venit cu ochii carpiti sa vad daca ai mai povestit ceva…
    Povesteste-ne, Codeus, zona aceea e foarte frumoasa iar eu n-am vazut mai nimic din ea, n-am trecut de soseaua dintre Cluj si Oradea, inspre nord, decat la Padurea Neagra si Aghires, dar am batut partea sudica, cand tu ai scris Iadul eu am vazut Valea Iadului, mi-a aparut in fata ochilor turla bisericii iesita din apele lacului de la Fantanele-Belis, am zarit apele Rosiei ce ieseau de sub pamant si dispareau sub el, mai incolo, mi-au defilat prin fata gaurile de intrare in mina, pe dreapta drumului, ramase de pe vremea dacilor, ce-mi trece si mie prin cap, drăcii, te plictisesc, acelasi Iad in miscare, in alta pozitie, mereu in spate.
    La mine Iadul vine de la Cluj…

  9. codeus41 spune:

    stai ca vine o povestioara de la Belis. na sa-ti satisfac curiozitatea si sa vorbim despre lucruri comune

  10. Bordelezu spune:

    Merci! 🙂

  11. Neliniştitu' spune:

    Narezi frumos, Codiliane! Hai, bagă şi de la Beliş. 🙂

Lasă un răspuns

