Army (I)

Ne-au dat adunarea pe platou. Era in amurg nu stiam nimic,de ce trebuia sa fim cu tot echipamentul pe noi la ora aceea ,unii si-au dat cu presupusul ca poate ne duce la ceva tragere de noapte in poligon, nimic nu prevestea adevarul. S-a facut apelul, eram toti cum astfel doar nu sa mai auzit de o dezertare de hat, multa vreme. apare comandantul unitatii imbracat si el cu haine de aplicatii, nu din alea de gala cum purtau de obicei si ne da semnalul de plecare, pe jos?!! nu va spun ce se invartea in capul meu, unde, de ce pe jos?!!dupa ce iesiram in strada si ne indreptam spre marginea Bucurestiului ma apropriu discret de sergentul major de la mine de la companie si fiindca eram de o gramada de luni pe punctul control al unitatii eram prieteni buni

-Ionele da noi unde mama naibii mergem cu toate sarsanalele astea in spate pe jos

era doar cu cativa ani mai in varsta ca noi avea vreo 24. daca nu ar fi fost gradele nu ai fi facut deosebirea dintre el si noi

mars fortat pana la Pucioasa mi-a spus el

In momentul ala parca mi-ar fi pus o piatra de moara in spate asa tare m-a „lovit” in moalele capului vestea. adica sa mergi cu toate alea in spate pe jos atata era peste puterea mea de intelegere. pentru cei neavizati ranita cu tot calabalacul cu lopatica aia care te lovea peste partile dorsale ca acolo trebuia pusa, cantareau vreo 40-50 de kg binenteles cu arma din dotare cu tot,norocul pe capul meu ca atunci cand au facut grupele  de asalt m-a pus sergentul major lunetist si aveam doar arma cu luneta in dotare, saracul AG-ist pe langa AG avea si pusca mitraliera.

ei si dam noi inainte pe drumuri de noapte, prin sate adormite, dupa vreo 20 km jumate eram lesinati ca sa nu spun ca deja eram intinsi cam pe vreo 10 km toata unitatea. umblau astia nebuni pe langa noi sa ne faca sa mergem putin mai sustinut, pe ei ii durea la patina, nu aveau sarsanale in spate ca noi soldatii. nu am inteles nici atunci cum nu inteleg nici astazi de ce daca era mars fortat si exercitiu de razboi ei umblau fara armament pe ei fara ranita, asa merg ofiterii la razboi? in pas de plimbare prin ..Cismigiu. a inceput sa se faca lumina treceam la fel de lesinati prin sate si catune,incepuse lumea sa apara prin curti ieseau femeile la ulita si ne plangeau de mila,cred ca aratam ca intr-un film apocaliptic. daca au vazut ca nici macar cei din frunte nu au reusit sa ajunga la punctul stabilit care a fost la vreo 40km de Bucuresti, comandantul a trimis masinile sa ne culeaga de pe traseu. in sfarsit  am ajuns in padurea respectiva unde urma sa campam pana seara. am trecut toti pe la popota dupa mancare am mancat mai mult de nevoie decat de chef eram franti, si in secunda 2 dormeam dusi…

12 comentarii la “Army (I)

  1. Lilick spune:

    Buna dimineata! 🙂

  2. matilda spune:

    buna, Cody!

  3. codeus41 spune:

    Buna Matilda

  4. Shadow spune:

    codeus

    eu am facut armata la Lipova(Radna) si pe noi ne-au scos tot noaptea pt mars de vreo 35-40 de km doar ca nu era pe „sosea” deloc ci pe „dealuri” si prin padure. Nici la noi „gradatii” nu purtau ranita si echipament si cand am ajuns „in dispozitiv” am constatat ca au uitat ca odata cu „bucataria de campanie” sa ia si „apa” cu ei. In uniforme de iarna in luna iunie la vreo 28 de grade noaptea consumasem toata apa pe care o carasem tot noi.
    Era sa se lase cu „bataie” la colonei si capitani. Mai aveam putere doar pt asta nicidecum pt „mancare”. Sublima fasole in seu in oaie.

    Reintorsi in cazarma dupa o noapte in „dispozitiv” (padure) cu camionul toti eram „opariti” intre genunchi si „bijuterii”. O adevarata placere… Asta este „apv-ismul romanesc. Logica nu exista deci nu o cauta odar „hey rup-ul”.

    • codeus41 spune:

      Shadow. asta e doar prima parte din odiseea noastra. ai putintica rabdare ca urmeaza si padurile si apele si dealurile si multe altele.doar am facut in total 120 de km de la Bucuresti la Pucioasa. Multumesc de vizita

  5. Lulutza spune:

    Ha ha ha! Si eu am facut armata… Eram teroarea colonelului „nostru”, sef de… nu stiu ce! 😆 Cit s-a rugat, bietul de el, de mine sa ma duc la Spit. Militar sa ma scuteasca de armata, ca eram subponderala… Nu i-a mers, a trebuit sa ma faca Slt., ca eram singura care stia sa minuiasca armele! Chiar prea bine, dupa gusturile lui… 😀

  6. codeus41 spune:

    M-ai bagat in ceata Luluţa. pai cand a fost armata obligatorie pt femei ca sa primesti scutire de la medic pentru serviciu militar?

  7. Neliniştitu' spune:

    He-he! La câtă armată am, ar mai ieşi de-o carte. :))

  8. Nea Costache spune:

    Buna Cody! Tinerii din zilele noastre, care nici macar nu stiu sa incarce o arma dar sa mai si traga, nu stiu ce inseamna toate aceste lucruri. Citind, revad si eu marsul fortat de 40 sau 50 de km la care am luat parte la Timisoara. In timp ce ofiterii si subofiterii meergeau fara echipament, noi, soldatii, eram incarcati la refuz cu tot echipamentul din dotare. Asa este, cantarea 40-50 de kg. Multi dintre soldat ramaneau pe drum, cu picioarele pline de basici cu sange, li se facea rau si erau adunati de camioane. Astept cu nerabdare continuarea.

Lasă un răspuns

