20 de ani

Mai este putin si se vor implini 20 de ani de la Revolutia din decembrie 1989. Se implinesc 20 de ani peste cateva luni din momentul in care majoritatea poporul a crezut in schimbarea destinului, a crezut ca dupa decenii amare de dictatura comunista, de stahanovism, de revolutii culturale fara promotori ai culturii, de lipsa demnitatii intr-o tara in care contai doar ca numar nu si ca aspiratiile tale de individ. Brucan a emis atunci celebra fraza „ne vor trebuii 20 de ani ca sa ajungem la nivelul la care sunt acum tarile occidentale”, citatul e aproximativ. stau si ma intreb  cati ani ne vor mai trebuii de acum inainte pt a ajunge la nivelul din ’90 a  tarilor occidentale? Restul tariilor din blocul estic comunist cu crize interne sau nu se pare ca au luat-o pe alt drum, cel bun, noi ne cam invartim in cerc, ca si un catelus dupa propria coada. ma intreb daca in toamna in preajma aniversarii celor 20 de ani  de la revolutie va mai avea loc una sau nu, Revolutia buletinelor de vot, Revolutia bunului simt impotriva badaraniei, Revolutia individului asupra unora care vor sa-l aduca din nou intr-o societate a Întunericului, a lipsei de afirmare ca individ, a societatii adulatoare de un singur si prea iubit conducator. inca nu au disparut dintre noi cei care au suferit in gulagurile comuniste, inca nu au disparut dintre noi cei care au fost calai, si vreti sa ne intoarcem din nou acolo? Treziti-va Romani pana nu va fi prea tarziu pt. calea de intoarcere. nu am sa incetez nici macar o clipa a-mi striga neputinta si amarul chiar daca nu voi rezolva eu ca individ nimic, macar stau cu capul sus si voi fi cu constiinta impacata ca nu am plecat capul si am tacut atunci cand trebuia sa strig. sa nu uitati vorbele astea le-a spus cineva nu mai tin minte cine, „monstrii îi naste societatea” sau e „societatea naste monstrii”

6 comentarii la “20 de ani

  1. George Serban spune:

    Salut razboinicule! Razboiul asta este al nostru! Eu tocmai vin de la lansarea cartii Oanei. A fost frumos. Sa stii ca astept sa te cunosc, prietene. Uite, Oana este exact asa cum mi-am imaginat!

  2. i.o.flavius spune:

    Servus
    De nu ar fi deja… prea tîrziu, sper…
    Toate cele bune!

  3. codeus41 spune:

    Flavius si eu sper ca macar in al 12 ceas natiunea asta sa se trezeasca. Multumesc de vizita

  4. matilda spune:

    Buna seara, Cody. Frumos, dar pesimist acest text.
    Astazi am reintalnit prieteni dragi.La invitatia dnei Lucia Verona am fost la lansarea cartii „Domnul deputat se prabuseste”. Tare imi doresc sa fie un titlu ales cu premonitie! Mi-ar fi placut sa ne cunoastem. Poate altadata…

  5. codeus41 spune:

    Iti multumesc de vizita Matilda. ma bucur ca macar voi reusiti sa va intalniti. probabil daca la sfarsitul lui august voi reusi sa vin la cenaclu ne vom intalni.

Lasă un răspuns

