Frica maladiva

Fiecare din noi avem „fricile” noastre. Cel care zice ca nu e frica de nimic minte. problema care vreau sa v-o aduc in atentie acum este atunci cand frica normala se transforma in frica maladiva. atunci cand individul transforma frica de ceva in obsesie.am avut un caz in preajma mea in care cineva era obsedat ca o persoana ii face vraji si pe deasupra ii intra in casa. am incercat sa o calmez,imi zicea odata ca a venit acasa si radio mergea da ea l-a inchis cand a plecat, bineneteles ca am pus totul pe seama obsesiei. i-am schimbat yala.acelasi rezultat. va spun imi era mila de ea de framantarile fara rost.e o persoana foarte evlavioasa si i-am spus daca tu crezi ca D-zeu e cu tine de cine ti-e frica atunci.nimic nici un rezultat,continua pe aceeasi linie, nu indrazneam sa-i propun sa mearga la psihiatru temandu-ma de o reactie neplacuta din partea ei. nu stiu daca am avut sau nu o contributie la revenirea cat de cat la normal.dar si-a mai revenit. ce-i drept acum ne vedem si destul de rar. Atunci cand incepi sa aluneci in zona asta trezestete pana nu e prea tarziu, nimeni nu te va putea ajuta mai mult decat ai face-o tu. Cand perceptia ta asupra vietii e deformata devii doar o „leguma” incapabil sa-ti porti de grija, incapabil de sentimente, incapabil de a trai normal.

9 comentarii la “Frica maladiva

  1. Bordelezu spune:

    Asta nu-i nimic, să vezi ce mi s-a întâmplat mie… Verisoară-mea, doamnă-doamnă, are alergie la muşte, unde se duce, unde se-ntoarce, roiul de muşte după ea, se ţin după ea ca după iapa lu’ popa Trăznea… vara, când e în călduri… în mintea ei. Ultima dată a fost văzută de vecini, tocmai intrase in propria-i cameră, cum le dădea muştelor în cap cu poşeta, praf s-au făcut toate chinezăriile…
    Ce să-ţi mai zic de altul, e sărit rău de pe fix, şi-a legat scaunul de bretele, de frica pierderii lui, şi, asta-i doar una, şi-a luat şi nişte ciobăneşti ca să i-l apere, când pleacă d-acasă, pleacă cu alai, cu scaunu-n fund şi cu turma de mioritici, dracie mare… nu cunoşti vrun doctor bun?

  2. Lilick spune:

    Stiu ca nu e de ras dar…. 🙂

  3. Lucia Verona spune:

    Cody, persoana de care zici pare să fie paranoică, numai un psihiatru o poate ajuta.

    • codeus41 spune:

      A fost in perioada respectiva. cred ca i-a trecut. nu mai da semne. intre timp am uitat sa va spun ca s-a mutat, poate obsesia ei a tinut si de loc.

  4. SuKăRiT spune:

    Suntem tentaţi să credem că, oricine se comportă altfel de cum ştim noi că-i „normal”, ori crede în altceva decât credem noi, sau văd şi aud lucruri imperceptibile nouă, sunt fie paranoici, fie schizofrenici, cam nebuni la cap, ce mai! M-am lecuit! Nu mai cred că e nebună o persoană care-mi spune… lucruri nebuneşti, mai ales dacă acea persoană este cât se poate de normală în toate celelalte acţiuni. Se întâmplă aproape mereu lucruriu inexplicabile pe care, fie le negăm, fie le ascundem celorlalţi (din jenă sau din teama de a nu fi catalogaţi nebuni) Ei, că există destui nebuni, nu neg.
    Oricum, am întâlnit şi eu câteva „cazuri” care ar putea fi diagnosticate drept „schizofrenice” . Unora dintre ei li s-au confirmat (într-un fel sau altul) temerile. Bătrânii spun că, anumite insecte care se ţin saci de tine (trag la… zic ei) anunţă existenţa unei anumite boli (nu de cap, da?)
    Chestia asta (cu vrăjile!) nu o cred nici mort, deşi bătrânii povestesc despre întâmplări incredibile, care te fac să te gândeşti de două ori când vezi o umbră…. 😛
    Dar tot ei spun că, nici o vrajă nu te atinge dacă nu-ţi pierzi Credinţa.

  5. codeus41 spune:

    chestia cu mustele sau alte insecte se poate explica foarte usor Sukarit nu e ceva anormal. este vorba de „mirosul”specific individului care atrage aceste muste sau alte insecte. este vorba de asa zisul in popor „sange dulce” de care sunt atrase anumite insecte.chiar si eu am probleme, daca pe unde ma duc in tramvai oriunde as fi exista un purice ala pe mine se urca, am devenit expert in vanatoarea lor ))). chestia cu vrajile asa cum ai spus si tu si eu in postare daca ai credinta nu ai a te teme. nu neg existenta lor exista dar nimic nu te poate atinge atat timp cat ai credinta in D-zeu ca te apara. si sa stii ca ca eu sunt o persoana deschisa paranormalului din nastere. asa ca nu-s chiar Toma necrediciosul in domeniu

  6. SuKăRiT spune:

    Io, cu ţânţarii-s în război neîntrerupt. Dacă-i unu’ trimes la spionat, ăla, din 10 muşterii care-s în odaie, mă ocheşte dintr-un foc… :))

    Cât despre paranormal… Când eşti în minoritate, iar majoritarele-s hotărâte (rău!) să te ţină la zi cu tot felu’ de noutăţi în domeniu, de la o vreme începi să-ţi pui întrebări (chiar dacă, să nu le superi, doar pari interesat şi mintea zboară la treburile ce stau în aşteptare… 😉 ).

Lasă un răspuns

